Penge under bordet - gennem en ejendomsmægler

Om ventelister og penge under bordet.

Penge under bordet - gennem en ejendomsmægler

Indlægaf aab » 4/10/2004 20:11

For cirka 1 år siden købte jeg en andelsbolig gennem en ejendomsmægler som mellemmand. I den forbindelse betalte jeg 25.000 kr. for nogle gardiner, persienner + havefliser. Værdien af disse genstande tilsvarede ikke de 25.000 kr, men uden denne ekstra betaling ville der ikke blive nogen handel.

Jeg underskrev en særskilt kontrakt for dette, og har dermed dette på skrift.

Dengang formodede jeg at dette var lovligt - specielt fordi en stor ejendomsmægler var involveret i handlen; men efter at have undersøgt det lidt nærmere er jeg i tvivl.

Er der noget at gøre ? og hvem kan jeg eventuelt henvende mig til ?
aab
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: 4/10/2004 19:30

Indlægaf HansL » 4/10/2004 23:03

Læs dette link:

http://www.ejdadm-ja.dk/oplysning_ny_andelshaver.htm

Der står, at der er en forældelsesfrist på 6 måneder, men hvis sælgeren har forsømt sin oplysningspligt, gælder fristen måske ikke, og det betyder, at man godt kan klage over den betalte overpris, selv om der er gået mere end 6 måneder.

Jeg vil i øvrigt mene, at hvis en ejendomsmægler eller en anden fagmand, som burde kende reglerne, medvirker til at formidle salget til overpris, så er det "meget slemt" (på advokatsprog hedder det noget, som jeg ikke kan huske - men ihvertfald er der tale om at de som fagfolk handler i ond tro) - hvis det er det, der er tale om, så tror jeg du har gode chancer. Men her er du oppe imod fagfolk, så du skal nok skaffe en advokat til at varetage din sag. Du må så vurdere, om det er pengene værd.

Må vi høre om det videre forløb på dette forum?
Venlig hilsen
HansL
HansL
Moderator
Moderator
 
Indlæg: 238
Tilmeldt: 19/03/2004 17:18
Geografisk sted: Storkøbenhavn


Tilbage til Ventelister

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst

cron