reperation af vandrør

Om renovering og vedligeholdelse af ejendommen og lejlighederne.

reperation af vandrør

Indlægaf mikki » 5/11/2007 14:11

Jeg vil gerne have skiftet min vandhane på badeværelset. Da jeg skulle afbryde for vandet, så jeg, at de små "haner" (ballofixer) overhovedet ikke kunne dreje.
Jeg kontaktede viceværten som fortalte, at det skal være på min egen regning. Selv kunne han heller ikke forstå dette, men oplyste mig at min andelsforening havde besluttet dette.
Men kan det være rigtig, at jeg nu skal bekoste vvs-udgifter for at få skiftet samlingerne på rørene ud, så jeg kan få indsat nogle ballofixer der modsat de andre, virker?
mikki
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 9
Tilmeldt: 4/07/2005 11:33
Geografisk sted: København

Indlægaf Korkia » 5/11/2007 14:55

Det lyder faktisk fornuftigt nok. Foreningen har vedligeholdelsespligten på de rør, som forsyner de enkelte lejligheder og rørene mellem lejlighederne. De rør som er interne i din lejlighed, står du selv for at vedligeholde, der iblandt de enkelte haner. Det fungere på samme måde i vores forening.

Hvis dine haner aldrig har virket, har du evt. et krav du kan gøre gældende over for den som har solgt dig andelen. Men det kommer selvfølgelig an på hvor lang tid siden det er du har købt.
Korkia
Ekspert
Ekspert
 
Indlæg: 132
Tilmeldt: 14/03/2005 00:55

Indlægaf mikki » 12/11/2007 13:11

Det er 14 år siden jeg fik den, så det er jo umuligt.
Men tak for svaret.
mikki
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 9
Tilmeldt: 4/07/2005 11:33
Geografisk sted: København

Re: reperation af vandrør

Indlægaf Muus » 23/03/2013 19:12

Normalt står ejendommen for vedligeholdelse af de lodrette forsyningsrør til og med afbryder/ballofix - læs i vedtægterne under vedligehold .
Muus
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: 23/03/2013 18:38


Tilbage til Bygningsrenovering og vedligeholdelse

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster