Råd angående andelsboliglån

Skal foreningen vælge fastforrentet lån, rentetilpasningslån (flexlån), kort løbetid, lang løbetid eller stående lån uden afdrag.

Råd angående andelsboliglån

Indlægaf akirstine » 29/01/2006 15:47

Min kæreste og jeg står overfor et køb af en andelslejlighed i København. Andelsværdien er 460.000 og vi skal nu ud og låne hele dette beløb. I den sammenhæng vil jeg høre om I har et godt råd til hvilken bank der er god (dvs. billigt) at optage lån i? Vi regner med at lave lånet afdragsfrit i starten, da vi begge er under uddannelse, men er færdige om 5-6 år.
Foreløbig har vi kig på Lån & Spar - men er der mulighed for billigere lån andre steder?

Oveni skal vi betale 200.000 kroner under bordet og jeg er i den forbindelse blevet i tvivl om hvorvidt jeg skal forsøge at anmelde sælger eller ej. På den ene side er det brand ulovligt at kræve penge under bordet, men på den anden side kan vi jo bare sige nej til lejligheden. Det er jo bare ikke hver dag man bliver tilbudt 3 værelser på indre Østerbro. Desuden er det nogle meget flinke mennesker vi køber af og de skal videre og købe eget hus - men er det rimeligt at det er os der skal finansiere det. Jeg kan se, at diskutionen er blevet taget før på denne side, men jeg vil alligevel gerne høre jeres mening igen.

Mit spørgsmål omkring lån drejer sig kun om andelsværdien, da de 200.000 lånes privat.

Har også oprettet dette indlæg under 'om køb og salg af andel', da jeg var i tvivl om hvor det hørte hjemme.

Tak
akirstine
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 5
Tilmeldt: 29/01/2006 15:25

Tilbage til Realkreditlån

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster

cron