Reguleringsklausul ved køb - er det fair?

Spørgsmål og svar bedes placeret i den af nedenstående kategorier som passer bedst.
Indlæg placeres kun i Diverse-kategorien hvis der ikke findes en anden passende kategori.
Der kan stilles generelle andelsbolig-spørgsmål til besvarelse af sitets øvrige brugere. Spørgsmål som kræver detaljeret indsigt i en konkret sag, kan ikke forventes besvaret.
Kig først om et lignende spørgsmål er besvaret i et af de over 12.000 indlæg der tidligere er skrevet.
BRUG GERNE SØGEFUNKTIONEN.

Reguleringsklausul ved køb - er det fair?

Indlægaf IdaB » 28/11/2020 10:22

I fgl. Vedtægterne skal jeg ved køb af ny bolig svare ja til, at jeg vil betale differencen mellem den pris jeg betaler nu og en evt. pris-stigning ved næste generalforsamling. Er det fair? Jeg kan jo reelt ikke vide om den vil stige 500.000 eller lignende og så er det pludselig en væsentlig dyrere lejlighed. Ved heller ikke om banken ville låne mig det ekstra, jeg er jo godkendt til den pris den koster nu.

Håber I kan hjælpe og måske har en fornemmelse for om det er normalt i andelsforeninger med en sådan regel? Tror reglen er ny og i forbindelse med al den nye lovgivning.

Dbh,
Ida
IdaB
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: 28/11/2020 10:06

Re: Reguleringsklausul ved køb - er det fair?

Indlægaf sfb » 29/11/2020 12:35

hej.
Som sælger er det da super smart med en sådan bestemmelser i vedtægter.
Men som køber (er der så ikke en lille rød lampe der blinker) .Hvis man sælger en andel fire uger før årsregnskabet slutter ,bør ADM eller bestyrelsen havde et klart kendskab til andelsprisen kan være .
Så du har brug for en Advokat for at få svar på det du efter spørg
sfb.
sfb
AndelsGuru
AndelsGuru
 
Indlæg: 215
Tilmeldt: 6/01/2011 16:27
Geografisk sted: kerteminde


Tilbage til Diverse spørgsmål og svar om andelsboliger

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster