Nyligt solgt andelsbolig

Spørgsmål og svar bedes placeret i den af nedenstående kategorier som passer bedst.
Indlæg placeres kun i Diverse-kategorien hvis der ikke findes en anden passende kategori.
Der kan stilles generelle andelsbolig-spørgsmål til besvarelse af sitets øvrige brugere. Spørgsmål som kræver detaljeret indsigt i en konkret sag, kan ikke forventes besvaret.
Kig først om et lignende spørgsmål er besvaret i et af de over 12.000 indlæg der tidligere er skrevet.
BRUG GERNE SØGEFUNKTIONEN.

Nyligt solgt andelsbolig

Indlægaf Chris Katrin » 13/12/2020 22:49

Jeg har lige solgt min andelsbolig. Efter 10 dage kommer køberen med en lang mail korrespondance mellem ejendomsadministration og ham selv.
Han har fundet alle mangler han kunne, men ved ikke hvilke han har krav for erstatning.
Ejendomsadministrationen skriver blot at han indenfor 14dage skal sende os en liste over manglerne, samt have håndværkere forbi til et tilbud.

Jeg er nu i tvivl om hvor meget af det han har krav på, da jeg selv ser en del som kosmetisk og ikke mangel. El installationen er jeg klar over vi skal have fundet, da vi selv har overset det fra da vi købe lejligheden.

I får lige et indblik i Mailen:
Så vidt jeg kan se mangler der et fejlstrøms anlæg (HPFI/RCD-relæ). Da jeg kan se, via. vurderingsrapporten, at der har været en større el renovering i hhv. 13 og 15, burde det have været installeret der, det har været lovpligtigt siden 2007, så vidt jeg forstår. Hvilket gør at jeg stor tvivl i omkring lovligheden af hele elinstallationen. Jf. § 8 i overdragelsesaftalen skal jeg også komme med en pris på hvad det koster at udbedre; i første omgang installation af HPFI ca. 3000 kr, el-gennemgang ca. 1500 kr. Dertil kommer prisen for at udbedre eventuelle fejl såfremt de opstår.

Badeværelse
Blandingsbatteri med omskifter til bruser, mangler gevind til perlator, og det lækker vand. Ca. pris 831 kr uden montage.
Toilet "Ifö" sign 3/6l efter halvanden uge har det ikke været muligt at rengøre de sorte striber i bunden af kummen. Nyt toilet ca. 1800 kr. uden montage.
Den elektriske udsugning på badeværelset er død, ca. 1000 kr uden montage.
Derudover er der fra badeværelset ind mod køkkenet boret hul i den armerede glasrude der sidder mellem bad og køkken. Dette resulterer i glasskår i væggen, som kræver større arbejde at fjerne; da ruden skal ud, og væggen derefter reetableres. Lige nu er prisen ukendt, anslået 3000 kr.

Entreé
Der er et hul i væggen, som ved købet var skjult af katte hylde. Ydermere sidder der, hvad der ligner, en antenneinstallation i hullet. Prisen er ukendt, anslået 1000 kr.

Hoveddør
Efterladt uden navneskilt, og adskillige skruehuller (5). Jeg ved ikke om døren skal skiftes, eller hullerne lappes og døren males. Pris ukendt pt. men anskaffelse af ny hoveddør ca. 4000 kr.

I alt ca. 16.200 kr uden montage.

Hvad siger i, kan jeg fraskrive mig fra nogle af tingene? Og burde evt ejendomsadministrationen kunne svare på det?

Tak på forhånd.
Chris
Chris Katrin
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: 13/12/2020 22:38

Tilbage til Diverse spørgsmål og svar om andelsboliger

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 14 gæster

cron