Hej,
Jeg står i den situation at jeg for en måned siden overtog en andelslejlighed.
Sælger af lejligheden sad i bestyrelsen og fortalte at vores hund ikke var noget problem, og at der var flere der havde kat og en lejlighed der blev fremlejet havde også hund og at flere beboere i øvrigt gerne ville have hund.
Da vi underskrev overdragelses aftalen fik vi udleveret diverse dokumenter, på nær en husorden, hvilket også fremgår af aftalen (husorden er det eneste dokument der ikke er krydset af)
Vi tjekkede selvfølgelig alt igennem og det eneste vi kunne finde ang. hold af husdyr var i vedtægterne hvor der står " Generalforsamlingen kan fastsætte regler for husorden, herunder hold af husdyr" - Men altså ingen regler skrevet ind i vedtægterne ang. husdyr og ingen husorden udleveret.
Efter vi flyttede ind har vi også haft besøg af bestyrelsesformanden som sagde at det var fint, bare vi sørgede for at samle op efter hunden.
Men...
Vi har i dag modtaget brev fra administrator om at det er imod reglerne at holde hund både ifølge vedtægterne og husorden. De fremsendte en husorden vi aldrig har set eller hørt om før nu...
De skrev også at bestyrelsen skal godkende alle købere og at de ikke var blevet informeret om at vi havde hund inden salget, hvilket jo ikke passer når sælger sad i bestyrelsen og vi havde enda hunden med da vi skulle se lejligheden.
Vores hund er en mellem goldendoodle på ca, 12kg der ikke larmer, er aldrig alene hjemme, laver ikke stort eller småt på foreningens område, lugter ikke osv. Altså bare en sød, nem og stille hund.
Hvordan er vi stillet her? en ting er nemlig sikkert - Vi skiller os IKKE af med vores hund, Hun er en del af vores familie. Men vi vil meget gerne undgå en lang strid med foreningen og administrator.