Gammelt terrazzogulv - revner - fejl og mangler

Om etablering, salgsværdi, lovlighed og dokumentation.

Gammelt terrazzogulv - revner - fejl og mangler

Indlægaf mky » 30/01/2023 10:28

Jeg har solgt en andelsbolig hvor badeværelset er oprindeligt og derfor mere end 50 år gammelt, herunder et terrazzogulv.
Køber har gjort indsigelse for fejl og mangler for revner i gulvet (og frygt for vandskabe) - gulvet er ikke i bruseområde (som foregår i badekar). Foreningens tilknyttede vurderingsmand har anført dette i vurderingsrapporten ved salget (revner i terrazzogulv - ingen fradrag) og køber har derfor været bekendt med dette ved købet. Køber hævder at dog at revnerne skal udbedres og administrator tilbageholder pt. 150.000kr. som er mere end 10 gange så meget som det vil koste at udbedre (der er indhentet tilbud).

Mine spørgsmål er; kan jeg som sælger ende med at hæfte trods forudgående viden og anførsel i vurderingsrapport og hvordan forholder jeg mig til sagen og den meget store restkøbesum der tilbageholdes af administrator? Skal en eventuel udbedring være et nyt terrazzogulv eller blot at revner "lappes"?

Håber der er vejledning at hente her.
mky
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: 30/01/2023 10:18

Re: Gammelt terrazzogulv - revner - fejl og mangler

Indlægaf Jacob10 » 18/02/2023 10:58

Jeg ville blot erklære mig uenig i købers ønsker, og eventuel lade det være op til køber at tage besværlige retlige skridt.
Uden retlige tiltag fra købers side kommer dine tilbageholdte midler efter 6 måneder. Vurderingsmanden har sat skaden til 0 kr., skriver du.
Jacob10
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 6
Tilmeldt: 19/07/2020 14:09


Tilbage til Forbedringer og løsøre i lejligheden

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster

cron