Billigst rente v. optagelse af lån til andelsbolig.

Om forbud og muligheder for pantsætning af andele samt optagelse af banklån.

Billigst rente v. optagelse af lån til andelsbolig.

Indlægaf tpndk » 8/06/2003 18:30

Hej :smile14:

Jeg har en andelslejlighed hvor jeg har taget et banklån sidste år, mit lån tilbagebetaler jeg idag på 15år og en rentesats på 9% v bgbank. Pga bgbank er blevet fusioneret med Realkredit danmark så nu kan de tilbyde at forlænge lånet med 15år til dvs 30års lån. Det gør det jo lidt nemmere at sidde med. Men jeg syntes rentesatsen er lidt for stor 9% kan det ikke gøres billigere ?

Sådan jeg har forstået reglerne indenfor realkreditlån så er det kun lån til ejerlejlighed der kan laves hvor rentesatsen er 2-5%.

Håber i kan hjælpe
hilsen
Thomas
tpndk
 

Indlægaf Admin. Jens Arentoft » 8/06/2003 19:00

Du har ret i at den helt lave rente kun kan opnås hvis der er tale om et realkreditlån med pant i fast ejendom (rentetilpasningslån).

http://www.mybanker.dk kan du se en omfattende sammenligning af bankernes renter og dermed konstatere om du fortsat vil fastholde lånet til 9% i rente.

Andelsboliglån kunne teoretisk blive billigere i rente hvis banken kunne få pant i andelsboligen, men den mulighed er fortsat kun under overvejelse
http://www.andelsbolig-debat.dk/andelsb ... c.php?t=37 :smile2:
Senest rettet af Admin. Jens Arentoft 15/09/2008 00:00, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Admin. Jens Arentoft
Administrator
Administrator
 
Indlæg: 1381
Tilmeldt: 19/02/2003 12:34
Geografisk sted: Frederiksberg

Indlægaf Henrik » 23/06/2003 10:39

Vedr. andelsboliglån.

Se dig godt for, da der er stor forskel på renterne. Selv har jeg Skandiabank, som er en af de billigste. Renten på et boliglån er der kun 5,55 % .Og dermed væsentligt billigere end en de store gamle banker..
Henrik
 

Indlægaf Petedane » 27/10/2003 17:55

Som der står i ovenstående indlæg er Skandia Bank en billig bank når det gælder boliglån.

Dog kan offentlige ansatte (under FOA) blive kunde i PenSam Bank som er Danmarks billigste bank. Her er renten 4.25 % (4,9 % ÅOP)
Petedane
Novice
Novice
 
Indlæg: 11
Tilmeldt: 27/10/2003 17:41


Tilbage til Pantsætning og banklån

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster

cron