Hvor stopper bestyrelsens beføjelser

Om bestyrelsens kompetance, pligter og rettigheder.

Hvor stopper bestyrelsens beføjelser

Indlægaf mjno » 20/04/2023 21:14

Hejsa

Er der nogen der kan fortælle mig hvor går grænsen for hvad bestyrelsen kan bestemme i en andelsforening.

Bestyrelsen i min andelsforening slynger om sig med nye regler som hverken er nævnt i husorden eller vedtægter. Husorden kan kun ændres af en generalforsamling (og BR skal vist også godkende en sådanne).

Det senste er at i forbindels med nye entre døre har de skrevet at man ikke må klistre eller monter noget på døren både inde i lejlighede og udenfor. Hvilket jeg syntes er meget underligt hvis de kan bestemme, især på indersiden. Men hvis der var regler for ydersiden burde det vel stå i husordenen eller vedtægter.

Jeg har kun kunne finde beskriverlser af en bestyrelses pligter, men ikke direkte deres begrænsninger. Jeg syntes ikke det er deres job at finde på nye regler, især når de altid beklager sig over at der er for meget at lave.

Jeg følger virkelig det overskrider det mandat de har fået af generalforsamlingen, men jeg kan ikke finde noget sted der uddyber denne side.

Please hjælp en der virkerlig gerne vil medlems demokratiet (dog ikke som det in den demokratiske repuplik nord korea)
mjno
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: 20/04/2023 20:58

Tilbage til Bestyrelsen

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster

cron