Omlægning af lån

Erfaringer og regler om byfornyelse.

Omlægning af lån

Indlægaf tarp » 5/04/2006 01:03

Vor AB har for 22 år siden gennemgået en sanering/renovering. Hermed blev boligafgifterne forskellige, alt efter hvad der blev lavet i de enkelte boliger, nyt køkken, baderum, forsatsruder mv. - med andre ord efter de enkelte andeles del af låntagningen.

Nu er lånene fra dengang blevet omlagt, med en besparelse i ydelsen. Min påstand er at besparelsen bør komme andelshaverne forholdsmæssigt til gode, men generalforsamlingen blokerer for denne - efter min mening - retfærdige regulering af boligafgifterne - som naturligvis vil betyde højere boligafgifter for nogle (50%) - og lavere for andre (50%) - da de samlede indtægter skal være uforandrede aht. driften. Det drejer sig om beløb mellem - 500 kr. til + 250 kr. Er det efter reglene at bibeholde en skæv fordeling af boligafgifterne - selvom alle er klar over det? Og kan bestyrelsen pådrage sig ansvar ved ikke at regulere?
tarp
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: 5/04/2006 00:44

Indlægaf zuma » 5/04/2006 12:20

Det kommer bestemt an på vedtægterne, samt hvad der i øvrigt står i sanerings/renoveringsaftalen, men det er ikke usædvanligt, at man betaler en diffenrentieret boligafgift.
zuma
SuperGuru
SuperGuru
 
Indlæg: 1048
Tilmeldt: 11/06/2004 15:44

Indlægaf tarp » 5/04/2006 21:55

Der findes ikke nogen saneringsaftale, jeg tror ikke at nogen tænkte så langt dengang. I vedtægterne står der den sædvanlige passus om at ændringer i boligafgiften skal ske med 2/3 flertal. Og vi vil fortsat betale differentieret boligafgift efter en regulering - den ville bare afspejle de faktiske forhold efter låneomlægningerne og dermed ikke ikke forfordele nogen. Det drejer sig i måske om en overbetaling på ca. 6.000 kr. årligt for den andel med den største besparelse.
tarp
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: 5/04/2006 00:44


Tilbage til Byfornyelse

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster