referat

Om indkaldelser, dagsorden, varsel, lovlighed, beslutningsdygtighed, afstemningsregler m.v.

referat

Indlægaf Ib » 7/11/2006 16:25

Som ny bruger er jeg blevet godt informeret af at læse de fleste indlæg og svar på dette forum, men jeg har lige et lille spørgsmål.
På vores generalforsamling fremførte jeg kritik af at regnskab og forslag til budget ikke var kommet ud sammen med indkaldelsen, som foreskrevet i vedtægterne. Dette blev begrundet i, at årsafslutningstallene fra banken ikke var at få rettidigt (GF i april måned). Efterfølgende står der intet om denne rejste kritik i referatet, og da jeg efterfølgende gjorde bestyrelsen opmærksom på dette var svaret, at det var at betragte som brok, og at vi jo alle havde været tilstede ved generalforsamlingen, og havde hørt det, og så var det ikke nødvendigt at skrive det i referatet.
Hvad gør jeg ved næste GF, når der spørges ind til godkendelse af sidste referat??
Brugeravatar
Ib
Novice
Novice
 
Indlæg: 20
Tilmeldt: 6/11/2006 21:37

Indlægaf aratan » 7/11/2006 16:28

Gør opmærksom på din kritik igen og få generalforsamlingen til at bede om at få indført både din kritik og et pålæg om at det skal ske næste gang i referatet fra den kommende GF.

Mvh,

carsten
aratan
AndelsGuru
AndelsGuru
 
Indlæg: 360
Tilmeldt: 19/01/2006 16:42
Geografisk sted: Østerbro

Indlægaf zuma » 8/11/2006 09:27

I princippet kan du jo protestere imod gyldigheden af GF, hvis ikke du har modtaget de nævnte dokumenter.
zuma
SuperGuru
SuperGuru
 
Indlæg: 1048
Tilmeldt: 11/06/2004 15:44

Indlægaf Ib » 8/11/2006 23:29

Vi fik dokumenterne på selve GF, hvorfor jeg rejste kritikken, da det jo er lidt svært, at nå at sætte sig ordentligt ind i tallene, men det er problematikken omkring den manglende kritik i referatet det går på. Til Carsten, ja godt nok, men der sidder en hel del "gamle" som synes det er unødvendigt, og hvad så ?

Ib
Brugeravatar
Ib
Novice
Novice
 
Indlæg: 20
Tilmeldt: 6/11/2006 21:37

Indlægaf aratan » 9/11/2006 10:44

Din øverste myndighed er generalforsamlingen, hvis den mener at alt er i den skønneste orden så får du nok svært ved at komme ret langt...

Så er din eneste vej frem sandsynligvis at blive valgt ind i bestyrelsen og forbedre tingene selv, men det er nok også svært hvis flertallet er tilfredse med tingene som de er.

Mere drastiske ting såsom at køre en sag min din egen forening er også en mulighed, men du skal jo ligesom også bo der...

Mvh,

carsten
aratan
AndelsGuru
AndelsGuru
 
Indlæg: 360
Tilmeldt: 19/01/2006 16:42
Geografisk sted: Østerbro

Indlægaf zuma » 9/11/2006 13:52

Ellers få skrevet ind i referatet, at du har protesteret, og så må det være op til administrator at vurdere gyldigheden af GF i forhold til vedtægterne.
zuma
SuperGuru
SuperGuru
 
Indlæg: 1048
Tilmeldt: 11/06/2004 15:44


Tilbage til Generalforsamlinger

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster

cron