Priserne på boliger i Københavns området..

Her kan du spørge andre om deres mening om et andelsbolig-emne. Afstemninger er samlet her for overskuelighedens skyld.

Hvad synes du om boligpriserne i Kbh.???

Det er fint nok. Det er godt med et højt niveau
8
25%
Nej. Priserne er alt for høje, og "normale" ikke har råd til det
24
75%
Ved ikke. Har ikke rigtig tænkt over det
0
Ingen stemmer
 
Afgivne stemmer : 32

Priserne på boliger i Københavns området..

Indlægaf Apostel.net Administrator » 14/05/2003 19:11

Hvad synes du om priserne i København??

Er de alt for høje, skal de være højere, eller skal de være lavere??

Hvad synes du?


Deltag i afstemningen, og håber også I vil lægge et indlæg, så vi kan få lidt samtale ud af det :smile11:


Hvad kunne man gøre for at løse boligproblemerne? (Både prismæssigt, og angående den store boligmangel)...
Apostel.net Administrator
 

Indlægaf Apostel.net Administrator » 1/06/2003 15:03

Jeg er glad for at se at der er nogle som har deltaget i afstemningen....

Men jeg håber der er endnu flere som vil deltage....... :smile51:

Jeg skal lige gøre opmærksom på at de gæster som kigger herind forbi, og godt kunne tænke sig at deltage i afstemningen, så må jeg bede jer lige at tilmelde jer forumet her..... Det tager ikke særlig lang tid, og det er ganske gratis...... :smile11:


Men dem som ligger/har lagt deres stemme, kan jeg ikke få jer til at skrive en lille begrundelse for hvorfor I har valgt som I har?? Bare så vi får lidt gang i diskusionerne og forumet i det hele taget......??


Håber I gerne vil :smile51:
Apostel.net Administrator
 

Boligpriser

Indlægaf aha » 7/07/2003 14:13

Hej allesammen .
Når jeg hører folk snakke om at priserne på ( ejer) boliger er alt for høje så er det generelt folk der bor til leje eller i en andel, så på den måde er folks mening lidt farvet.
Generelt er det godt med et højt prisniveau men jeg synes at der er alt for mange håndværkertilbud og simpelthen dårlige lejligheder der bliver solgt til fuld pris.
Når der nu er så få boliger og alle vil bo i København, det er naturligt at alle vil bo i København det er her de gode jobs er der giver gode penge og hvis man tjener gode penge er det alt andet lige underligt hvis man ikke vil bo i noget kvalitet.
Jeg bor selv i en ejerlejl. fra 1930 erne og jeg synes ikke at der er meget kvalitet over den, man betaler en formue i fællesudgifter men alle de penge bliver brugt til vedligehold ellers går ejendommen fuldstændig i hundene .
Vedligeholdelsen af ejendommen er oftest meget ringe eller ikke planlagt men her og nu løsninger og billigste model med deraf følgende eftervirkninger med at det hele skal laves en gang mere men det behøver folk ikke at spekulere på for man kan jo altid flytte, så på den måde er der ikke den store forskel på ejer/lejer.
En god admin. med en fornuftig bestyrelse der kan give et godt modspil til Admin. er guld værd for en ejendom og sparer mange millioner hjem på ejendommens levetid.
Min mening alt i alt er at prisniveauet er OK måske endda for lavt , der er ihvertfald for lille forskel på en rigtig velholdt lejl. og en lejl. hvor den lokale bums har resideret sammen med alle sine venner.
Et af vækstområderne er jo Amager og her har der indtil midten af 1990 været et hjemsted for dem med lave indtægter, dette skifter nu og vil gøre at Amager forhåbendtlig får en lige så stor en udvikling som Vesterbrogade kvarteret har gennemgået på de samme år.
aha
 

Re: Boligpriser

Indlægaf LHK » 4/08/2004 20:05

aha skrev:Generelt er det godt med et højt prisniveau men jeg synes at der er alt for mange håndværkertilbud og simpelthen dårlige lejligheder der bliver solgt til fuld pris.

...

Et af vækstområderne er jo Amager og her har der indtil midten af 1990 været et hjemsted for dem med lave indtægter, dette skifter nu og vil gøre at Amager forhåbendtlig får en lige så stor en udvikling som Vesterbrogade kvarteret har gennemgået på de samme år.


Jeg er nysgerrig, så jeg bliver nødt til at spørge: Hvorfor er det generelt godt med et højt prisniveau?

Hvis du mener udviklingen på Vesterbro, når du skriver "Vesterbrogade kvarteret", så tror jeg næppe, at Amager kommer til at opleve den samme udvikling. Priserne stiger af flere årsager, hvor Metroen, udviklingen i Øresund og planerne om en strandpark nok er dem, der betyder mest. Men Vesterbro er langt mere tæt bebygget og der er blevet brugt kæmpe summer på byfornyelse, hvilket jeg ikke kunne forestille bliver tilfældet på Amager (ikke med denne regering). Okay, i enkelte områder sker der meget på Amager, det vil jeg give dig, men hele Amager? Næppe.
LHK
Entusiast
Entusiast
 
Indlæg: 50
Tilmeldt: 17/07/2004 22:05

Indlægaf Jakob » 9/11/2004 21:04

Som skrevet i et andet indlæg er folks meninger om hvorvidt de synes at (ejer)boligpriserne i Kbh (og Århus) er høje farvet af om de bor i leje/andel eller eje.
Prisskævheden er langsomsomt ved at udjævnes mellem priserne, og det er også nødvendigt for at få gang i lejeboligbyggeriet. Og lejeboliger er gode da medvirker til en høj grad af mobilitet på boligmarkedet.
Det er ikke af det værste med de højere boligpriser....
Jakob
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 3
Tilmeldt: 7/11/2004 17:15

Indlægaf aha » 14/01/2005 09:36

Svar til LHK der spørger : Jeg er nysgerrig, så jeg bliver nødt til at spørge: Hvorfor er det generelt godt med et højt prisniveau?
Det jeg mener med et højt prisniveau er at standen svarer til prisen altså at en høj pris er lig med kvalitetsM2.
Og til sammenligningen Vesterbrogade-kvarteret og Amager er jeg klar over at der er spyttet milliarder af kroner i byfornyelse på VB-K og på Amager er det Metro etc. og det er forskellige projekter.
Det jeg mener er at det er "ligemeget" hvad pengene går til bare det forhøjer livskvaliteten.
aha
 


Tilbage til Afstemninger

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster

cron